Akne Tedavisi

Akne Tedavisi Nedir?

Akne Tedavisi, kıl köklerinin ve yağ bezlerinin tıkanması sonucunda ortaya çıkan sivilcelerin yok edilmesi için uyguladığımız yöntemlerdir. Vücuttaki fazla sebum akneye sebep olabileceği gibi, bakterilerin gözeneklere sıkışıp kalmasıyla da sivilce oluşabilir.

Ölü deri hücrelerinin gözenekler içine sıkışması iltihaplı aknelere sebep olur. Görüldüğü bölgeler genellikle yanaklar, alın bölgesi, çene, göğüs, sırt ve omuzdur. Sivilceler en fazla ergenlik dönemindeki gençlerde görülse de 30 yaşlarındaki kişilerde de bu soruna rastlıyoruz.

Genel olarak sivilce, kırmızı renklidir ve ucu sarı iltihaplıdır. İltihapsız küçük kabarcık şeklinde de olabilir. Bunlara kapalı komedon deniyor. Açık komedonlar ise siyah noktalardır. Akne tedavisi için alanında deneyimli uzmanlarımızdan hizmet alabilirsiniz.

Sivilce Tedavisi Nasıl Yapılır?

Retinoid ilaçları en fazla tercih edilen tedavilerden biridir. Hem kremleri hem de hap formunda olan ilaç sayesinde ciltteki sebum dengesi sağlanır. Etkili bir cilt temizliği de yine akne tedavisinde oldukça önemlidir. Yağ bezlerini baskılamak ve yeni komedon oluşumunu önlemek için hekimlerimizin önerdiği ilaçları kullanabilir veya farklı tedavi yöntemlerine başvurabilirsiniz.

Akne Tedavisi Nedenleri

Cilt gözenekleri tıkandığında ve gözenek içinde bakterilerin sıkışması durumunda sivilce oluşur. Bunların dışında cildin fazla yağ üretmesi, sivilcelerin sıkılması ve cildin tahriş olması, güneşe maruz kalmak, sigara kullanmak, kirli cilt, yağdan tıkanan gözenekler sivilce oluşumuna zemin hazırlıyor.

Cildin temiz olmaması, gözeneklerin nefes almaması gibi nedenlerinin dışında hormonal bozukluklar, kullanılan ilaçlar ve karbonhidratın fazla tüketilmesi de akne oluşumuna sebep oluyor. Aynı zamanda ergenlik dönemi, adet döngüsü, hamilelik, stres ve doğum kontrol haplarının da akne sorununa yol açtığını söyleyebiliriz.

Akne Tedavisi Belirtileri

Sivilcenizin olduğunu anlamanız için bazı belirtiler vardır. Bunlar aknenin iltihaba sebep olmasından kaynaklı oluşan kızarıklıklar, hassasiyetlerdir. Aknenin ileriki zamanda koyu leke ve yara izi bırakma olasılığı da yüksektir. Erken tedavilerde akneler kistlere dönüşmeden engelliyoruz.

Sivilceleri şiddetlerine göre türlere ayırdığımızda bunlar uçları beyaz sivilceler, siyah noktalar, küçük kırmızı papüller, cilt yüzeyinin altında büyük ve ağrılı topaklar, cilt yüzeyinin altında irin dolu topaklar olarak sayabiliriz.

Akne Tedavisi Yöntemleri

Akne sorunlarını farklı tedavi yöntemleri uygulayarak çözebiliyoruz. Sivilcenin türüne göre tedavi yöntemi belirleyen uzmanlarımız, tedavinizi planlar ve sizi tedavi süresince inceler.

Genel sağlık durumunuz da göz önüne alınarak sivilcelerinizin şiddeti, yaygınlığı, yaşınız gibi faktörlere bakılır. Tedavi yöntemi her ne olursa olsun, akne problemlerine akne tedavisi uygulanır. Bu yöntemlere baktığımızda antibiyotikler, benzoil peroksit, retinoid, drenaj, fototerapi ve lazerdir.

Antibiyotikler, gözeneklerin iltihaplanmasına sebep olan bakterileri azaltarak sivilce oluşumunu engeller. Bunlar krem olabileceği gibi oral yolla alınan haplar da olabilir.

benzoil peroksit ise gözeneklerdeki ve cilt yüzeyindeki bakterileri öldürür. Retinoid dediğimiz tedavi, yeni sivilce oluşumunu engelleyerek gözeneklerin tıkanmasını önler. Büyük kistleri tedavi etmek amacıyla kullanılan akne tedavisi yöntemiyse drenajdır.

Lazer tedaviler, şiddetli aknelerde uygulanır ve şişen dokuyu azaltarak kızarıklığı giderir. Ancak bu tedavinin bir kere uygulanması sivilcelerde kalıcı bir etki yaratmayabilir. Uzmanlarımız lazer tedavisinin birkaç seans uygulanmasını öneriyor.

Sivilce Oluşumuna Etki Eden Faktörler Nelerdir?

Sivilce oluşumlarına sebep olan birçok faktör vardır. Yağlı yiyeceklerin tüketilmesinden asit tüketmeye birçok besin sivilce oluşumunu tetikler.

Şeker, karbonhidrat ağırlıklı beslenen kişiler sivilce çıkarmaya daha yatkındır. Bunun yanında doğum kontrol hapları gibi bazı hormonal ilaçlar da sivilce oluşumunu tetikler.

Aknelerin bir diğer dostu da strestir. Stresli geçen bir günün sonunda yanağınızda kırmızı bir leke gördüyseniz bilin ki geçirdiğiniz günün size bir hediyesidir. Aşırı susuzluk, adet döngüsü, bazı hastalıklar, bakımsızlık, ağır makyaj yapma gibi durumlar başlıca sivilce yapan faktörlerdir.

Sivilce Tipleri Nelerdir?

Akne tedavisi için bunların hangi tür olduğunu bilmek önemlidir. Uzmanlarımız ilk olarak sizi muayene eder sivilcelerinizin türlerini belirler ve daha sonra tedavi yöntemi seçilir. Sivilce türlerini kapalı komedonlar, açık komedonlar,  iltihaplı kırmızı sivilceler, iltihaplı sarı sivilceler ve nodüllerdir.

Mikrokistler de denilen kapalı komedonlar beyaz nokta şeklindedir. Sebum, bakteri, keratin ve cilt hücresi proteinlerinin birikmesi sonucu oluşurlar. Açık komedon haline gelebilir veya iltihaplanarak papül ve püstül oluşturabilirler.

Açık komedonlar ise siyah noktalardır. Renklerinin koyu olmasının sebebi sebumun oksitlenmesidir. Kendiliğinden patlayabilirler ve eğer patlamazsa iltihap oluşturabilirler.

İltihaplı kırmızı sivilceler 5 milimetreden daha küçük olan ve dokunulduğunda acıyan sıcak sivilce türüdür. Kendiliğinden kaybolabileceği gibi püstüle de dönüşebilirler. Püstüller ise, irinli olan sivilcelerdir. İçi boşaltılsa da tekrar çıkabilirler.

Son olarak nodüller aknelerin en kötü türüdür. Büyük ve iltihaplıdır. Cildin üzerinde de altında da hissedilebilir ve apseye sebep olabilir. Kendiliğinden patladıklarında iz bırakırlar.

Sivilce Tanısı ve Ayırıcı Tanısı

Kozmetik sorundan ziyade farklı hastalıkları da beraberinde getirebilen akne sorunu hormonal bozukluklardan, stresten ve adet döngüsünden dolayı oluşabiliyor.

Böbrek üstü tümörlerinde de yine aşırı hormon salımı sebebiyle akne sorunu görülebilir. Ağır yağlar, gres, polivinil klorür, katran maruziyeti gibi durumlar da yine akne sebepleridir.

Kullanılan bazı ilaçlar, ani şekilde akne oluşumuna sebep olabilir ve tanı öykü ile okunarak uzun süreli antibiyotik kullanılabilir.

Akne Tedavisi Fiyatları 2024

Sivilce tedavileri, kullanılan yöntemlere göre farklı ücretlerde olurlar. Tedaviyi uygulayacak uzman, klinik, sivilcelerin durumu, kaç seans gerektiği gibi durumlar akne tedavisi 2021 fiyatlarına etki edecektir. Akne tedavisi fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.