Lazerle Leke Tedavisi

Lazerle Leke Tedavisi Niçin Yapılır?

Lazerle Leke Tedavisi, cilt yüzeyinde bulunan lekelerin kalıcı olarak yok edilmesi için lazer ışınlarının leke üzerine gönderilerek tedavi uygulanmasıdır. Cilt yüzeyinde görülen lekelerin kökü cildin alt katmanındadır.

Yüzeysel olarak uygulanan işlemler tam olarak lekelerin çıkartılmasına yardımcı olmaz. Bu nedenle cilt altına kadar etki eden malzemeler kullanarak bu uygulamaların yapılması tavsiye edilir. Vücudun hemen he bölgesinde bulunan lekeler bu teknik ile giderilebilir.

Lazerle Leke Tedavisi Nedir?

Lazer teknolojisi günümüzde birçok hastalığın tedavisinde ve medikal estetik uygulamalarında kullanıla bir sistemdir. Epilasyon, leke çıkartmak ve yağ yakımı gibi estetik işlemlerde olmazsa olmaz uygulamalar arasındadır.

Bu uygulama sayesinde kalıcı ve geçici çözümler elde edilebilir. Tedai için ciddi kriterler söz konusu değildir. Bu neden hemen herkese işlem yapılabilir. Hormon sistemlerinin düzgün çalışması, 18 yaşını doldurmuş olması, cilt sorunlarının olmaması ve bulaşıcı hastalığının bulunmaması gerekir.

Doktor kontrolüne gidildiğinde doktor tarafından uygulanan muayenede işlem için uygun olup olmadığınız tespit edilir. Bazı kişilerin kronik rahatsızlığı olabilir. Bu rahatsızlıklar lazer ışınlarının alınmasına engel olabilir.

İlk müdahalede doktorunuza genel sağlık durumu hakkında detaylı bilgi vermelisiniz. Yüz güldürücü lazerle leke tedavisi sonucu almak için doktorunuz ile iyi bir iletişiminizin olması gerekir.

Aksi halde beklenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir. Lazer öncesi gerekli hazırlıklar da eksiksiz yapılmalıdır. Doktorunuz hazırlık aşaması konusunda sizlere detaylı bilgi verir.

Lazerle Leke Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lokal anestezi uygulaması ile yapılır. Cildin en az 4 milimetre altına etki eden lazer ışınları leke kökünü kurutur. Bu sayede derinlemesine bir etki ortaya çıkar. Lekenin çıkarılması ile kalan dokunun diğer cilt rengine eşitlenmesi gereklidir. Lazerle leke tedavisi sonrasında cilt rengi de eşitlenir. Bu sayede hem temiz hem de pürüzsüz bir işlem yapılır.

Lazerle Leke Tedavisi Kaç Seans Yapılır?

Lekenin renk derecesi, büyüklüğü, türü ve derinliğine göre seans sayısı belirlenir. Çok koyu renkli lekeler en az 2 seans sonrasında istenilen seviyeye getirir. Kökü çok derinde olan lekeler kolay kolay açılamaz.

Özellikle doğum lekeleri ciddi derinlere sahip olan yapılardır. Seans tamamlandıktan sonra kontrol önerilir. Yapılan kontrollerde lekenin durumu değerlendirilir ve ek seans düzenlenebilir.

Lazerle Leke Tedavisi Sonrasında Neler Olur?

Işınlar cildin dermis tabakasına gönderilir. Bu tabakada bulunan köklere uzun süre ışın göndermek cildin hassas bir hale gelmesine neden olur. Tedavi sonrasında cilt yüzeyinde kızarıklık ve ödem meydan gelir. Ödem oluşumu kendiliğinden geçer.

İstirahat gerektiren bir uygulama olmadığı için tedavi sonrasında günlük hayata hemen dönülebilir. Seanstan 1 hafta sonra kontrole gidilmelidir. Kontrol sonucunda ek seans gerekli olup olmadığına karar verilir.

Lazerle Leke Tedavisi Yorumları

Başarılı bir hekim tarafından yeni teknolojiye sahip cihazlar ile uygulanan tedaviden herkes memnundur. Lazerle leke tedavisi yaptıran kişilerin yorumları incelendiğinde büyük oranda memnuniyet söz konusudur.

Ancak hastane ve hekim tercihinde büyük bir özen gösterilmelidir. Maliyetleri düşük diye güvenilir olmayan kurumlar tercih edilmemelidir. Lazer ışınlarının cildin üzerinde yan etki oluşturmaması için uzman hekimler tarafından bu işlem yapılmalıdır.

Lazerle Leke Tedavisi Fiyatları 2024

Seans sayısı, lekenin derecesi, işlemin yapıldığı hastanenin fiyat politikası ve hekimin tedavi ücretleri göz önüne alınır. Doktorların muayene ve işlem maliyetleri değişkenlik gösteren kriterlerdir.

Hekimin tercih edilme sıklığı ve ünü maliyetleri artırır. Maddi kazanç elde etmek adına sertifikası olmayan ve kaliteli hizmet sunmayan hastaneler tercih edilmemelidir. Aksi halde ciddi sağlık sorunları meydana gelebilir. Lazerle leke tedavisi fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

Lazerle Leke Tedavisi ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Lazerle Leke Tedavisi Sonucunda Lekeler Tamamen Kaybolur Mu?

Doğum lekesi, güneş lekesi ve farklı hastalıkların tedavisi için kullanılan ilaçların neden olduğu lekeler uygun seans sayısı ve doğru cihaz kullanımı ile tamamen yok edilebilir.

Bazı lekeler tamamen yok edilmese de çok silik bir boyuta ulaşarak görülmez hale getirilir. Yüz ve dekolte gibi sürekli göz önünde bulunan alanlardaki lekelerin giderilmesi estetik açıdan büyük önem taşır.

Lazerle Leke Tedavisinin Yan Etkileri Nelerdir?

Yüksek dozlarda uygulanan tedavinin bazı yan etkileri olur. Lazer uygulamasında en sık karşılaşılan yan etkiler koyu leke oluşumudur. Çok nadir de olsa beyaz lekelenme oluşur. Hipopigmentasyon denen bu işlem ciddi derecede estetik görüntüyü bozar.

Ciddi vakalarda ise yanık oluşabilir. Bilinçsiz bir kişi tarafından uygulanan lazer işlemi yanıklara neden olur. En çok karşımıza çıkabilecek yan etki enfeksiyon oluşumudur. Fark edilmeden farklı insanlara kullanılan başlıklar enfeksiyona neden olabilir. Hastane seçimi yaparken komplikasyon riski ve oranı dikkate alınmalıdır.

Lazer Haricinde Leke Tedavisinde Ek Olarak Yapılabilecek Uygulamalar

Lekelerin türü incelenerek uygun leke silme tekniği seçilmelidir. Lazer yöntemi her leke türü için uygun olmayabilir. Cildin renk pigmentlerini değiştirecek kortizon içerikli kremler ile uygulanabilir. Ancak bu işlemler kalıcı etkiye sahip değildir. Lekenin rengini zaman içerisinde açsa da belirli bir süre sonunda tekrar lekeler ortaya çıkabilir.

Lazer Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Uygulama alanına 24 saat su değdirilmemelidir. Ciltte meydana gelen kızarıklıklara müdahale edilmemelidir. Bu kızarıklıklar 2 gün içerisinde kendiliğinden geçer. Ödem oluşumu çok nadir görülen bir durumdur.

Uzun süren seanslar sonrasında ödem oluşumu görülebilir. Cilt üzerine kimyasal içerikli kişisel bakım ürünleri uygulanmamalıdır. Doktorun tavsiye ettiği nemlendirici kremler tercih edilebilir.

Lazerle Dövme Nasıl Yok Edilir?

Dövme cilt üzerinde ömür boyu kalan bir uygulamadır. Zaman içerisinde dövme şeklinden rahatsız olan kişiler sildirmek isteyebilir. Gelişen teknoloji sayesinde bu işlem acısız bir şekilde uygulanabilmektedir. Lokal anestezi altında uygulanır. Lazer ışınlarının derinin dermis tabakasında bulunan dövme pigmentlerini çözmesi ile silme işlemi yapılır. Lazer atışları boya pigmentlerini hedef alır.

Koyu renkli dövmeler lazer ışınları tarafından direkt görülür. Silme işlemi bu dövmelerde daha etkilidir. Açık renkli dövmelerde başarı oranı daha azdır. Dövme çok farklı renklere sahip ise dalga boyu farklı renklere sahip lazer cihazları kullanılır.

Günümüzde kullanılan 3 farklı lazer teknolojisi vardır. Dalga boyları ve ekti alanları birbirinden farklıdır. Bu nedenle bu ürünlerin seçimi uzman doktoralara bırakılmalıdır.

Lazer Tedavisi Dövmeyi Tamamen Yok Edebilir Mi?

Lazer ışınları dalga boyuna göre cildin en alt katmanlarına kadar etki edebilir. Bir dövmenin tamamen yok edilmesi için lazer teknolojisinden yararlanılabilir. Özellikle koyu renkli lekelerde çok başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.

Dövmenin bulunduğu alana göre de işlem başarısı değişiklik gösterir. Yüz bölgesinde bulunan cilt çok ince bir sisteme sahiptir. Bu alanlarda yüksek dalga boyuna sahip lazer ışınları kullanılamaz. Bu nedenle tam olarak leke çıkartılamayabilir.

Lazer tedavisi sonrasında dövmenin ne kadar silineceğini belirleyen kriterler vardır. Dövmenin boyutu, rengi ve derinin hangi tabakasına enjekte edildiğine göre değişir. Koyu renkli dövmeler tamamen silinebildiği gibi açık renklilerde mutlaka iz kalır.

İz kalması söz konusu olduğunda kişi doktoruna ek seans için talepte bulunabilir. Doktor kontrolü sonrasında uygun görülürse bir seans daha uygulanabilir. Cildin zarar görmemesi için fazla sayıda seans uygulanamaz. Ciltte yanıklar ve hasarlar meydana gelebilir.

Dövme Silme İşlemi Ağrılı Bir İşlem Midir?

Dövme silme işlemi ağrılı ve acı veren bir işlemdir. Ancak destek tedaviler sonrasında ağrı ve acı hissi mümkün olduğu kadar azaltılabilir. Ağrının azaltılması için anestezik kremler kullanılabilir.

Bu kremler işlemden en geç 15 dakika önce sürülmelidir. Kremlerin bir etki süresi vardır. Bu sürenin sonucunda krem etkisini gösterir. Anestezik kremler etki etmeden işlem yapıldığında acı kaçınılma olabilir.

Lazerin Yan Etkileri Nelerdir?

Deride kızarıklık, şişlik, yanık, yara izi oluşması ve farklı lekelerin ortaya çıkması söz konusudur. Lazer tedavisi almak isteyen kişiler bazı araştırmalar yapmalıdır. Bu araştırmayı yaparken göz önünde bulundurası gereken kriterler vardır.

Kurumların koplikasyon oranı hekimlerin tecrübesi ve daha önceden hizmet alan kişilerin yorumları incelenmelidir. Yeni nesil cihazların başlıkları özel üretilmiştir. Cildin ısındığını fark ettiği zaman enerji vermeyi kesen ürünlerdir. Bu cihazların kullanımı sonucunda yan etki oluşma ihtimali azalmıştır.

Dövme Silme Deride Yara İzine Sebep Olur Mu?

Yanlış dalga boyları kullanımı sonucunda cildin alt katmanlarında tahribat meydana gelir. Özellikle yanık oluşumu sonrasında yara izi oluşması söz konusudur.

Bilinçli ve eğitimli hekimler tarafından uygulanması gerekir. Dermatoloji uzmanları lazer cihazlarının eğitimini alan ve cilt yapısı hakkında en detaylı bilgilere sahip olan kişilerdir. Bu nedenle bu tedavileri mutlaka hekimler yapmalıdır.

İşlemler Acıtır Mı?

Leke çıkarma tedavisi genel olarak acısız bir işlemdir. Lokal anestezinin uygulanması ve buz tedavisi sayesinde acı eşiği düşürülür. Ağrı eşiği düşük olan kişilerde acı hissi daha fazla olabilir. Lazer uygulaması cildin alt tabakasına indiği için dokularda sıcaklığa bağlı hissiyat oluşması son derece normaldir.

Lazerle Leke Tedavisi İz Bırakır Mı?

Lekelerin çıkartılması sırasında ciltte bilinçli hasar oluşturulur. Bu hasar sonucunda doku kendini onarırken kabuk ile birlikte lekeyi de atar. Bazı cihazlarda eğitimli olmayan kişiler tarafından bu hasar ciddi oranlarda oluşturulur.

Böyle durumlarda yara iyileşmesi beklenen seviyede olmaz ve iz kalır. Özellikle estetik kaygıları ön planda tutarak lazer tedavisi olan kişilerde yara izi oluşumu komplikasyon olarak adlandırılır. İz kalması konusunda endişeleriniz var ise uzman hekimlere danışarak bilgi alabilirsiniz.

İşlem Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Uygulama alanında deride meydana gelen hasarlar zaman içerisinde kabuklanarak yok olur. Lazerle leke tedavisi etkisi 15 gün gibi bir süre içerisinde kendisini gösterir. Bu süre sonucunda lekeler büyük bir oranda yok edilmiştir.

Lekenin derecesine göre etki süresi değişiklik gösterir. Çok koyu renkli lekelerin onarımı daha uzun sürer. İlk seans sonucunda ciddi oranda renk açılması olsa da işlemin tam etkisi belirli bir süre sonra ortaya çıkar.

Leke Oluşumu İçin Önlem Alınabilir Mi?

Lekem oluşma nedenleri kişiden kişiye değişiklik gösterir.  Beslenme bozukluğu, güneş ışınlarına uzun süre maruz kalmak, doğuştan ve genetik faktörlere bağlı olarak leke oluşabilir. Alkol ve sigara kullanımı da cilt lekelerinin başlıca nedenlerinden biridir.

Leke oluşumunu engellemek için yapılacak bazı uygulamalar vardır. Güneş ışınlarına direkt olarak maruz kalmamak, düzenli cilt bakım işlemlerinin uygulanması, kimyasal içerikli zararlı makyaj malzemelerinin kullanılmaması ve cildin yeterli nemlenmesini sağlamaktır.

Sonradan meydana gelen lekelerin temel sebebi güneş ışınlarına maruz kalmaktır. Güneşin dik açı ile geldiği durumlarda mutlaka güneş kremi kullanmak ve mümkün olduğu kadar güneşe çıkmak gereklidir. Hormon dengesi değişen kişilerde cilt savunmasız bir hal alır. Böyle durumlarda leke oluşumu kaçınılmazdır. Lazerle leke tedavisi her çeşit leke türünde etkili bir tekniktir.