Kılcal Damar Tedavisi

Kılcal Damar Tedavisi Nedir?

Kılcal Damar Tedavisi, oluşma nedeni tam olarak bilinemeyen genel vücut sağlığını ve fiziki estetiği olumsuz etkileyen damar sorunlarının tedavisidir. Kadınlarda daha sık olmakla birlikte erkeklerde de çok sık karşılaştığımız bir durumdur.

Erken dönemde mutlaka tedavi edilmelidir. Bazı vakalarda gözle görülemeyecek kadar küçüktür. İlerleyen hastalarda örümcek ağı gibi cilt üzerinde yayılım gösterirler. Kadınlar için ciddi bir estetik problemdir. Önlem alınmadığı zaman damar çatlaklarına kadar gidebilir. Genellikle bacak ve yüz bölgesinde görülen bir sağlık sorunudur.

Kılcal Damar Tedavisi Nasıl Yapılır?

Halk arasında varis olarak adlandırılan bu sorun kalp ve damar uzmanı tarafından tedavi edilmektedir. Altarnatif tedavisi olan kılcal damar tedavisi sıkça tercih edilmektedir. Tıp alanında yaşanan gelişmeler neticesinde farklı ve cerrahi olmayan teknikler ile uygulanabilir.

Kılcal damarlara cerrahi müdahalede bulunmak neredeyse imkansızdır. En yaygın olan tedavi çeşitleri skleroterapi ve köpük tedavisidir. Doktor tarafından uygulanan muayene sonucunda tedavi yöntemine karar verilir.

Ortalama 3-4 seansta oluşan bir tedavi tekniğidir. Ultrason kullanılarak uygulanan bir tekniktir. Tedavi uygulanırken aynı zamanda damarların açıklığı da kontrol edilmelidir.

Kılcal Damar Sebepleri Nelerdir?

Genetik faktörler nedeni ile ailesinde kılcal damar sorununun olması, aşırı alkol kullanımına bağlı olarak damarların yapısının bozulması, aşırı güneşlenme, hamilelik ve doğum gibi ciddi hormon dengesinin değiştiği durumlar, ten renginin beyaz olması ve beslenme düzeninin olmaması gibi durumlarda görülebilir.

Sigara gibi tütün ürünleri zaman içerisinde damarları yapısını bozar. Yapısı bozulan kılcal damarlar cilt yüzeyinde toplanır ve kırmızı bir görüntü oluşturur. Farklı hastalıkların tedavisi için kullanılan ağır ilaçlarda rahatsızlık nedeni olarak karşımıza çıkar.

Kılcal Damar Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

Tedavi yönteminin uygulanması için hastanın genel sağlık durumu mutlaka yerinde olmalıdır. Hamileler, epilepsi hastaları, sedef gibi ciddi boyutlarda aktif cilt hastalığı olanlar ve kalp hastalarına bu tedavi uygulanmaz.

Kılcal damar şikayeti ile hekime başvurulduğunda doktor ultrason ve bazı kan tetkikleri uygular. Bu tetkikleri uygulanır. Bu tetkikler sonucunda elde edilen veriler incelenir. Hastanın genel sağlık durumunda herhangi bir zarar tespit edilmez ise doktor hastanın tedavi olası için izin verebilir. Her kılcal damar rahatsızlığı tedavi gerektiren bir durum değildir.

Kılcal Damar Tedavisinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Başarılı bir tedavi uygulamak için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlar;

Tedavi öncesinde kullanılan ilaçlara ve tüketilen gıdalara dikkat etmek gerekir.

• Kan sulandırıcı ilaçlar tedavinin gidişatını olumsuz etkiler. Damar genişletmeye yönelik tedavi uygulandığı için kan sulandırıcılar basınç gelişimini etkiler.
  • Güneş ışınlarına karşı dikkatli olunmalıdır. Işınlar uzun süre cilt üzerine etki ederse damarların genişlemesine ve çatlamasına neden olur.
  • Cilt temizliğinde ve bakımında kullanılan ürünler uygun içerikli ürünlerden oluşmalıdır.

Tedavi öncesinde uygulanan muayene sırasında hekiminiz nelere dikkat etmeniz gerektiğini sizlere detaylı bir şekilde anlatır. Bu sayede sonucundan memnun kalacağınız sağlıklı bir tedavi olabilirsiniz.

Kılcal Damar Tedavisi Kaç Seans Sürer?

Tedavinin kaç seans düzenleneceği kılcal damar yoğunluğu, hastanın yaşı, genel sağlık durumu ve damarların genişliği doğrultusunda belirlenen bir durumdur. Ortalama olarak bakıldığında 3-5 seans arasında bir değişiklik gösterir.

Bir seans uzunluğu 30-45 dakika arasında değişir. Ek seans ihtiyacı da tedaviye alınan cevaplar sonucunda belirlenen bir durumdur. Tedavinin gidişatı doğrultusunda tam netice alınamayan vakalarda ek seanslar düzenlenerek tedavi uygulanır.

Kılcal Damar Tedavisinin Yan Etkileri Nelerdir?

Uygulanan tedaviler incelendiğinde ciddi bir yan etki ile karşılaşılmamıştır. Genel olarak bakıldığında ciltte kızarıklık ve şişlik meydana gelir. Bu yan etkiler bir kaç gün içerisinde kendiliğinden geçer. Geçmeyen kızarıklıklar için tedaviyi uygulayan hekime giderek danışmak gereklidir.

Hastaya uygun tercih edilen tedavi bu hafif yan etkilere de neden olmaz. Doktorun başarısı ve tecrübesi tedavinin yan etki oluşturmasında önemli bir faktördür. Tedavi öncesinde aklınıza takılan bir soru varsa hekiminize sorabilirsiniz. Cilt yapısı tedavi için uygun olmayan hastalara ilk önce cilt rahatsızlığına yönelik bir tedavi uygulamak gerekir.

Kılcal Damar Tedavisi Sonrası Uyulması Gereken Kurallar Nelerdir?

Tedavi sonrasın hastalar yine kullandıkları ilaçlara dikkat etmelidirler. Doktor kontrolünde kan sulandırıcılar en az 10 gün boyunca alınmamalıdır. Alkol ve sigara gibi zararlı maddeler kullanılmamalıdır. İlk 1 hafta güneş ışınlarından uzak durulmalıdır.

Dengeli ve düzenli beslenme şekline geçilmelidir. Uyku düzeni genel vücut sağlığını etkilediği gibi damar yapısını da etkiler. Bu nedenle özellikle gece uykularına dikkat etmek gereklidir. Doktor kontrolleri aksatılmamalıdır. Düzenli kontrole gitmek ve doktor tavsiye ederse ek seanslar almak gerekir. Kılcal damar tedavisi kişiye özel olarak uygulanan tedavi yöntemidir.

Kılcal Damar Tedavi Fiyatları 2024

Tedavi fiyatları belirlenirken kişinin alacağı seans sayısı, tedavi yöntemi, tedavinin uygulandığı hastanenin konumu, doktorun bu alanda tercih edilme sıklığı ve ünü dikkate alınır.

Tedavi fiyatları hastaneye göre değişiklik gösterdiği için detaylı bir araştırma yapılmalıdır. Gereken araştırmalar yapılmadan kurum seçimine karar verilmemelidir.

Kılcal damarların genişliği tedavi uygulanacak yüzey alanını değiştirdiği için maliyeti de etkiler. İlk muayene sırasında sorunun derecesi ve alanı belirlenir. Tedavi fiyatları da öğrenilebilir. Doktorunuza danışarak fiyatlar hakkında bilgi alabilirsiniz.

Tedavi sonrasında ek maliyetler ödememek için ilk muayene sırasında  doktordan bilgi alınmalıdır. Kılcal damar tedavisi fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

Kılcal Damar Tedavisi ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Kılcal Damar Tedavisi Nasıl Etki Eder?

Lazer ışınları gönderilerek damarlar tedavi edilir. Lazer ışınları damarları yakarak yok eder. Kalın damarlar ince damarlara göre daha iyi sonuç verir.  kan ve oksihemoglobilin taşındığı için tedavi sürecinde damar genişliği büyük önem taşır.

Skleroterapi tedavisinde ise damar içerisinde sertleşen yapılar dağıtılır ve damar duvarlarının kan yardımı ile beslenmesi hedef alınır. Her teknik kişiye özel olarak uygulanır ve seçilir. Bu sayede istenilen başarı elde edilir.

Tecrübeli hekimler tarafından uygulanan tedaviler daha kalıcı sonuçlara sahiptir. Bu nedenle hekim tercihinde her zaman dikkat etmeli ve daha önce tedavi olan diğer hastaların düşüncelerini inceleyebilirsiniz.

Yüzeyde Kılcal Damarlar Neden Oluşur?

Akne rozase gibi hastalıkların oluşması, cilt yapısının çok ince ve ten renginin çok açık olması, farklı hastalıkların tedavisi için uzun süre kortizonlu kremlerin kullanılması, radyasyon tedavileri ve hematolojik rahatsızlıkların oluşmasıdır.

Bu durumların yaşanması sonucunda kılcal damarlar meydana gelir. Nedeni ne olursa olsun daha ciddi sağlık sorunlarının oluşmaması için kılcal damar tedavisi uygulanmalıdır.

Hastalığın gelişmesinin en önemli nedeni genetik faktördür. Dolaşım ve kalp sistemlerinin çalışmasında kişinin genetiği çok önemlidir. Bu nedenle kılcal damar oluşma nedenleri detaylı bir şekilde araştırılmalı ve gerekli tedaviler uygulanmalıdır. Aksi halde daha ciddi sağlık sorunları ortaya çıkabilir.

Lazer İle Damarlar ve Kılcal Damarlar Nasıl Yok Edilir?

Lazer ışınları cilt altında ısı enerjisine dönüşür. Kontrollü ısı enerjisi yardımı ile bu ışınlar cilt altında bulunan deforme olmuş yapıları yakar ve zaman içerisinde yok olmasını sağlar. İlk seansta tam olarak sonuç vermeyebilir.

Kontrollü hasar verilen damar yapıları bir hafta gibi kısa bir süre sonunda yok olur. Lazer teknolojisi günümüzde farklı hastalıkların tedavisinde ve tespitinde çok sık başvurulan bir yöntemdir. Bu yöntem sayesinde hastaların konforu sağlanır ve tedaviler korkulacak bir durum olmaktan çıkar.

Kılcal Damar Tedavisinde Acı Hissedilir Mi?

Tedavi için özel yapım cihazlar kullanılır. Bu cihazlar ıs enerjisi ile çalışır. Hastaların vücudunda ısı nedeni ile hafif dereceli acı hissi oluşabilir. Ancak soğutma başlıklı cihazlar olduğu için bu acının değeri çok yüksek değildir.

Acı eşiği düşük olan kişiler için tedavinin daha konforlu hale getirilmesi gerekir. Uygun anestezik kremler sayesinde hastanın rahatlaması ve dayanma noktası artırılabilir.

Tüm Damarları ve Kılcal Damarları Tamamen Çıkarmak Mümkün Müdür?

Teknolojinin gelişmesi tıp alanında birçok hastalığın cerrahi tedavi gerektirmeden uygulanmasına imkan tanımıştır. Bu imkanlar dahilinde damarlara zarar vermeden ve vücuda herhangi bir kesi atmadan kılcal damar tedavisi uygulamak mümkündür.

Damarların tamamen alınması tavsiye edilen bir durum değildir. Geç kalınan ya da damar genişlemesi çok ciddi boyutlarda olunan vakalarda belki cerrahi müdahale uygulanabilir. Ancak bunun dışında bulunan vakalarda bu teknik tavsiye edilmez.

Tedavi Ağrılı mı Tatsız mı?

Hasta olmak insanları psikolojik olarak rahatsız eden bir durumdur. Bu nedenle tüm tedaviler genellikle tatsızdır. Skleroterapi ya da lazer tedavisi de insanlar için tatsız uygulamalardır. Ciddi ağrı oluşturan bir işlem değildir. Cerrahi operasyonlara göre daha konforludur. Ağrı konusunda endişe duyan kişiler bu husus hakkında doktoruna danışabilir.

Sonuç Ne Zaman Görünür?

Tedavini tam etkisi ortalama 2 ay sonunda görülür. İlk seans sonrasında kırmızı damar görüntüsünde ciddi oranda azalma olur. Tedavinin istenen sonucu vermesi için doktor tavsiyelerini birebir yerine getirmek önemlidir. Özellikle hastaların yaşı bu konuda büyük önem tutar.

Yaş ilerledikçe damar dallanması artar ve damar sorunları daha sık yaşanır. Uygulanan tedavinin tekniğine göre sonuç süresi değişebilir. Tedavi sonucunun ne zaman alınacağı hakkında detaylı ve en doğru bilgiyi hekiminizden öğrenebilirsiniz.

Tedaviden Sonra Damarlar ve Kılcal Damarlar Geriye Dönüyor Mu?

Tedaviden sonra hastalığın yenileme ihtimali vardır. Bu nedenle kılcal damar tedavisi gören hastalar bazı hususlara dikkat etmelidir. Beslenme alışkanlıkları ve yaşam tarzını mutlaka değiştirmelidir. Daha sağlıklı ve damar yapısını bozmayacak gıdalar tüketmelidir.

Aşırı yağlı besinler zaman içerisinde damar yapısını bozarak dolaşım sorunlarına neden olur. Alkol ve sigara gibi maddeler kalp ve damar yapısını direkt olarak bozan maddelerdir. Bu maddelerin kullanımı tüm dolaşım istemini olumsuz etkilemektedir.

Kılcal Damar Tedavisi Ağrılı Bir İşlem Midir?

Lazer uygulamasında lazer ışınları ısı enerjisine dönerek cilt altına verilir. Bu aşamada damarlar üzerinde bir ısı hissi oluşur. Bu nedenle hafif dereceli acı oluşumu gözlenir. Ağrı ve acı eşiği düşük olan kişiler bunu daha fazla hisseder.

Genel olarak bakıldığında cerrahi operasyonlara göre daha konforlu ve acısız bir durumdur. Kılcal damar rahatsızlığı ilerlediğinde dolaşım eksikliğine neden olduğu için özellikle bacaklarda şiddetli ağrılara neden olur. Sağlıklı bir şekilde yaşamak ve genel vücut ağrılarından korunmak için tedavi olmak gereklidir.

Kılcal Damar Tedavisi Kalıcı Mıdır?

Damarların düzeltilmesine ve dolaşımın sağlıklı bir şekilde ilerlemesine yönelik uygulanır. Lazer teknolojisi kullanılarak yapılan tedavinin sonuçları kalıcıdır. Bu tedavi yöntemi sonrasında hastalığın tekrar etme ihtimali yok denecek kadar azdır.

Ancak kişinin beslenme düzeni ve genetik faktörleri göz önüne alınacak olursa kılcal damar yapısı tekrar oluşabilir. Kılcal damar tedavisi uygun görülen her hastada eksiksiz bir şekilde gerçekleştirilmelidir.