Örümcek Ağı Estetiği

Örümcek Ağı Estetiği Nedir?

Örümcek Ağı Estetiği, ciltte meydana gelen kırışıklık ve sarkmaların medikal ipler yardımı ile düzeltilmesine yarayan işlemdir.

Zaman içerisinde vücudun farklı alanlarında sarkma ve kırışıklık meydana gelir. Yüz bölgesinde bulunan cilt yapısı vücudun en ince ve hassas yapısıdır. Bu nedenle yaşlanma belirtileri ilk yüz ve boyun bölgesinde ortaya çıkar.

Örümcek Ağı Estetiği Nasıl Yapılır?

Farklı tedavi teknikleri ile istenilen görüntüye kavuşmak günümüz teknolojisi sayesinde mümkündür. Ameliyatsız yüz germe olarak bilinen örümcek ağı estetiği sıkça tercih edilir. Önceki yıllarda sadece kadınlar tarafından tercih edilen bu uygulama günümüzde erkekler tarafından da çok sık tercih edilmektedir.

Alanında uzman ve el tecrübesi gelişmiş hekimler tarafından doğru malzeme kullanılarak uygulanması çok önemlidir. Aksi halde hem maddi hem de manevi kayıplar yaşamak kaçınılmazdır.

Örümcek Ağı İp Germe Yöntemiyle Nasıl Uygulanır?

Tedavi öncesinde bir uygulama planı hazırlanır. Lokal anestezi işlemi uygulanır. Yüzde deformasyona uğramış alanlar belirlenir ve bu alanlar çizilir. Daha sonra iğne ile cilt altına girilir ve ipler yerleştirilir. Kalem formunda özel bir kalem yardımı ile bu işlem yapılır.

İplerin yönü dokunun kalkma yönüne göre belirlenir. Bu sayede daha başarılı bir tedavi gerçekleştirilir. Ortalama olarak 150-300 arası ip kullanılır. Bu ipler hem cilt gerginliğini artırırken hem de kolajen üretimini destekler.

Örümcek Ağı Estetik Kimlere Uygulanır?

Kilo vermeye bağlı olarak yüz ve boyun bölgesinde yoğun derecede sarkma olan kişiler, menopoz  sonucu yaşanan hormon değişikliğinin cilt kırışıklıklarına neden olması ve nem dengesini sağlamayan kişiler bu uygulamayı yaptırabilir.

Genel olarak bakıldığında sarkma ve kırışıklık 45 yaş sonrası görülen bir durumdur. Erkeklerin cilt yapısı kadınlara göre daha sert olduğu için genellikle 55 yaş ve sonrası kırışıklık görülür. Genel sağlık durumu yerinde olan yüz ve boyun bölgesindeki deri sarkmalarından rahatsız olan herkes bu işlemi yaptırabilirler.

Örümcek Ağı Estetiği Hangi Bölgelere Uygulanır?

Tedavi yüz ve boyun bölgesine uygulanan bir işlemdir. Popo ce göğüs bölgesinde de tercih edilebilir. Boyun bölgesinde bulunan bağ dokular direk yaşın ilerlemesi ile yer çekimine karşı olan direncini kaybeder. Dekolte bölgesi dış görünüşte büyük bir yer tutar.

Bu alandaki kırışıklık ve deformasyonların daha sağlam ve sorunsuz olması için nemlendirme tek başına yeterli değildir. Boyun derisi kendini saldığında bollaşma ve katlanma oranı çok yükselir. Kadınlarda menopoz sonrasında bu alanda deri birikmesi görülür.

Yüzümüzde alın ve göz çevremiz erken dönemde kırışan ve zarar gören alanlardır. Kadınlar kaz ayaklarından şikayetçi olabilirler. Bu nedenle erken dönemde yapılan örümcek ağı estetiği sayesinde bu sorun tamamen giderilebilir. Geç kalınan kişilerde bu işlem beklenen başarıyı sağlamayabilir. Artan deri bollaşmalarında cerrahi müdahale gereklidir.

Örümcek Ağı Estetik Avantajları Nelerdir?

Başarılı ve tecrübeli hekimler tarafından uygulanan tedavi kişilere bazı avantajlar sağlar. Bu avantajlar;

• Dokuların yer çekimine karşı gelmesine yardımcı olur.
  • Kolajen üretimi duran ya da azalan kişilerde kolajen hücrelerini aktifleştirir.
  • Ciltte gençleşme, yenileme ve parlaklık oluşturur.
  • İplerin etkisi uzun sürdüğü için dokuların yaşlanma süresini geciktirir.
  • Kişilerin özgüvenlerini artırır ve daha sağlıklı bir sosyal hayatlarının olmasını sağlar.

Sıraladığımız bu avantajlardan yararlanabilmek için mutlaka kaliteli iplerin kullanıldığı başarılı bir operasyon yapılmalıdır. İnsan sağlığına zararı olmayan ve yan etki oluşturmayan ipler kullanılmalıdır. Tedavi için doktor ve hastane seçimi çok önemlidir. Mümkün olduğu kadar dikkat edilmeli ve özenli seçimler yapılmalıdır.

Örümcek Ağı Estetiği Sonrasında Neler Beklemeliyim?

Tedaviden sonra ilk birkaç gün içerisinde şişlik ve kızarıklıklar meydana gelebilir. Bu durumların yaşanması son derece normaldir. Buz uygulaması yapılarak bu şikayetler hafifletilebilir.

Zaman içerisinde ipler vücut ile birleşerek gerekli gerginliği sağlar. İşlemin hemen arkasından belirli oranda bir gerginlik olabilir. Bu gerginlik kişinin beklediği seviyede olmayabilir. İplerin yüze oturması ve dokular ile birleşmesi biraz zaman alabilir.

Düzenli doktor kontrollerine giderek gerekli tedbirler alınmalıdır. İlk 1 hafta yüz üstü yatılması sakıncalıdır. Yüze herhangi bir baskı uygulanmamalı ve masaj yapılmamalıdır.

Kimyasal içerikli makyaj malzemeleri ve cilt bakım ürünleri iplerin daha kısa sürede erimesine neden olur. Bu ürünler tercih edilmemelidir. Doktorunuzun tavsiye ettiği cilt bakım ürünleri ile düzenli uygulamalar yapmak her zaman daha avantajlıdır.

Örümcek Ağı Estetiğinde Kullanılan İplerin Özelliği Nedir?

Medikal ipler polidoksanon malzemeden üretilen ve inan vücudu ile birebir uyum sağlayabilen iplerdir. Bu ipler zaman içerisinde vücutta eritilen ve kendiliğinden kaybolan bir malzemedir.

Bu işlem yan etkisizdir ve alerjik bir reaksiyon göstermez. İplerin gerginlik seviyesi çok yüksektir. Ortalama 2 yıl kadar vücutta kalır ve beklenen performansı gösterir. İplerin seçimini gerekli kontrolleri sağladıktan sonra doktor yapar.

İpler farklı markalara aittir. Her markanın kendilerine ait kalite standartları vardır. Kaliteli malzemenin vücutta kalma süresi fazladır. Kaliteli malzemenin vücut ile uyum sağlaması da kolaydır. İşlem maliyetleri ip türüne göre artabilir. Bu nedenle görüşmeye gittiğinizde kullanılan malzemelerin markalarını ve fiyatlarını sorgulamalısınız.

Örümcek Ağı Estetiği Neden Çok Tercih Ediliyor?

Güzel ve estetik görünmenin ilk şartı gergin ve parlak bir cilt yapısına sahip olmaktır. Zaman içerisinde farklı nedenlerden dolayı cilt kırışarak yer çekimine karşı etkisiz kalabilir.

Estetik operasyonlar hem maddi hem de manevi açıdan insanların tercih edebileceği işlemler değildir. Cerrahi müdahaleler iyileşme süresinin uzunluğu ve komplikasyon oranının yüksek olması nedeni ile insanları korutabilir.

Ameliyat olmadan genç ve güzel görünmek örümcek ağı estetiği ile mümkündür. Uygulaması kolay ve komplikasyon riskinin olmaması nedeni ile çok tercih edilir. İşlem başarısının yüksek olması ve sonuçlarının yüz güldürücü olması da başka bir tercih nedenidir.

Örümcek Ağı Estetiği Fiyatları 2024

Tedavi fiyatları hastaneye göre değişiklik göstermektedir. İşlem için gerekli olan ip sayısı, iplerin markası, işlem süresi, uygulama alanının büyüklüğü, hekimin tedavi ücretleri ve hastanenin kendi fiyat politikasına göre maliyetler belirlenir.

İşlem yaptırmak isteyen kişiler ilk önce tecrübeli hekim bulmak zorundadır. Tedavi maliyetleri düşünülmesi gereken en son kriterdir. Estetik kaygılar ile uygulanan işlemlerin sonuçları sağlığınızı etkilememelidir. Bu nedenle hastane ve doktor seçimine özen göstermek zorundasınız.

İsim yapmış ve konumu itibari ile çok yüksek fiyat teklifleri sunan hastaneler vardır. Böyle hastaneleri tercih etmenizi tavsiye etmiyoruz. Önceliğiniz her zaman komplikasyon oranı düşük ve verdiği hizmetlerden geri dönüşleri olumlu olan kurumlar olmalıdır.

Hastanenin isminden dolayı seçim yapmanız sizlere zarar verebilir. Örümcek ağı estetiği cerrahi bir işlem olmasa da enfeksiyona neden olabilecek bir tedavi tekniğidir. Sterilizasyon kurallarına uyum sağlayan ve kişiye özel tek kullanımlık ürünler kullanan hastaneleri tercih etmelisiniz. Örümcek ağı estetiği fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

Örümcek Ağı Estetiği ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Örümcek Ağı Estetik Güvenli Midir Kalıcı Mıdır?

Yüz ve boyun anatomisini çok iyi bilen hekimler tarafından gerekli sterilizasyon sağlanarak uygulanan işlemler her zaman güvenlidir. Medikal estetik uygulamalarının sağlıklı ve güvenli bir şeklinde yapılması için gereken özen gösterilmelidir.

Cerrahi girişimler kadar komplikasyon riski yüksek olmasa da her zaman bir risk bulunur. Güvenilir hizmet almak için kalite standartları yüksek olan kurumları seçmelisiniz.

İşlemin kalıcılık süresini etkileyen bazı kriterler vardır. Uygulanan kişisel bakım, kullanılan iplerin kalitesi ve hekimin tecrübesi işlemin kalıcılık süresi üzerinde etkilidir. Ortalama 2-3 yıl arasında değişir. Hastanın yaşı da bu süre üzerinde etkilidir.

Canlılığını ve kolajen üretimini yitiren cilt dokuları iple gerekli etkileşimi kuramaz. Bu nedenle zaman içerisinde ipler dokulardan beslenemez ve etkinliğini yitirir.  Tedavi sonrasında doktorunuzun tavsiye ettiği durumlara özen göstermeli ve düzenli kontrollere gitmelisiniz.

Etkisi Ne Zaman Belli Olur?

Etkiler zamanla ortaya çıkar. Uygulamadan 1 ay sonra ilk belirtiler kendini göstermeye başlar. Ciltte parlaklık ve düşen deri bölgeleri kalkık durur.

Yaklaşık 3 ay sonunda tam etkisi ve istenen görüntü ortaya çıkar. Bu zaman zarfında yanlış cilt bakım ürünlerinin kullanılması kesinlikle tavsiye edilmez. Hamam ve sauna gibi alanlar zarar verebileceği için uzak durulmalıdır.

İşlem etkisini artırmak için bazı ürünler kullanılabilir. Cildin nem dengesini koruyan ve nem oranını artıran kremler düzenli kullanılmalıdır. İplerin bağ dokulara tutunmasını sağlamak için bol su içilmelidir. Su vücudun iç nem dengesini sağlayan en önemli etkendir.

Bu nedenle düzenli tüketimi hem cilt hem de organ sağlığı açısından çok önemlidir. Yaşlılık belirtilerinin yavaşlatılması ve istenen genç görüntünün sağlanması için su tüketimi büyük yer tutar.

Etki Süresi Ne Kadardır?

Tedavinin etki süresi en fazla 3 yıldır. Bu sürenin sonunda vücut dokuları yavaş yavaş sarkmaya ve birikmeye başlar. İpler vücut tarafından eritilerek yok edilmiştir. Kolajen üretimi yine almıştır.  İşlemin etkisini artıracak bazı uygulamalar yapılabilir.

Prp gibi destek tedaviler ile işlemin kalıcılık ve cildin canlılık süresi artırılabilir. Yaşı ilerleyen hastalarda bu durum pek mümkün olmayabilir. Ancak hastaların uyguladıkları kişisel bakımlar ile etki süresi artırılır.  İşlemin belirli periyotllar ile yapılması gereklidir. Ancak etkisi çok kısa süren kişilerde bu periyotlar değiştirilebilir.

Günlük Hayata Dönme Süreci Ne Kadardır?

Tedavi sonrasında günlük hayata hemen dönülebilir. Cerrahi bir müdahale olmadığı için kişi yatak istirahatine ihtiyaç duymaz. İşlemden hemen sonra iş hayatına dönülebilir. Kişinin genel sağlık durumu sorunlu olmadığı sürece operasyon geçirildiği  bile fark edilmez. Sadece ciltte oluşan hafif şişlik ve kızarıklıklar kendini belli eder.

Şişme ve kızarıklıklar buz uygulaması ile hemen geçebilir. Cildin kendini yenileme süresi ardır. Günlük olarak gözlenen durumlar değişir. Küçük iğneler kullanılarak işlem yapıldığı için enjektör darbelerinin olduğu alanlarda küçük kabuklanmalar oluşabilir.

Bu kabuklanmalar zaman içerisinde kendiliğinden geçer. Komplikasyon gelişmediği sürece iyileşme süresine gerek yoktur. Doktor tecrübesi fazla ise bir sorun yaşanmaz. Bu nedenle hekim tercihi önemlidir.

Örümcek Ağı Estetiği Yan Etkileri Nelerdir?

Tedavi yan etkisi olan bir işlem değildir. Ancak doktorun el becerisi, kullanılan malzemenin kalitesi ve işlem süresine göre yan etkiler değişebilir. Bazı vakalarda işlemden sonra ciddi ödem oluşumu görülebilir. Bu ödem birkaç gün içerisinde kendiliğinden geçmez ise hemen hekime gidilmelidir. Cilt yüzeyinde bulunan kızarıklıklar buz uygulaması sonucunda yok olur.

Kalitesiz ip kullanımına bağlı olarak ciltte alerjik reaksiyon görülebilir. Bu durum çok nadir karşılaşılan bir durumdur. Cildin belirli bölgelerinde artan ödem ve kızarıklık alerjik reaksiyonu gösterir.

Böyle bir durumda hemen hekime giderek gerekli tedavinin düzenlenmesi gerekir. Ciddi alerjik reaksiyonlar hayati tehlikelere neden olur. Bu nedenle örümcek ağı estetiği için tercih edilen iplerin kaliteli ve güvenilir olması gerekir.