Paris Işıltısı

Paris Işıltısı Nedir?

Cansızlaşan ve hasara uğrayan cilt hücrelerinin toparlanması için özel içerik hazırlanarak uygulanan cilt gençleştirme tekniğine paris ışıltısı denir. İşlem için hazır halde bulundurulan flakonlar kullanılırken hastaların ihtiyaçlarına göre özel içerikli ürünler de hazırlanabilir.

İşlem öncesinde cilt analizi uygulanır. Hastanın cilt yapısı, nem dengesi ve yaşı göz önünde bulundurularak içerik hazırlanmalıdır. Hastanın ihtiyaçlarına göre uygulanması gereken seans sayısı değişiklik gösterebilir. Ortalama 3-5 seans uygulanır.

İşlem öncesi cilt yüzeyi temizlenir. Antiseptik solüsyon ile derinlemesine temizlik yapılmalıdır. Daha sonra lokal anestezik krem sürülür. Kremin etki etmesi için ortalama 15 dakika beklenir. Bu sürenin sonunda uyuşma hissi başladığı için işleme geçilebilir. Mikro uçlu enjektörler kullanılarak işlem yapıldığı için anestezi uygulaması tavsiye edilir.

İşlem süresi uygulama alanının büyüklüğüne göre değişiklik göstermekle birlikte ortalama 20 dakika sürmektedir. Paris ışıltısı standart bulunan bir tedavi yöntemi değildir. Estetik uygulamalarda her hastanın ihtiyaçları değişiklik gösterdiği için işlem aşamaları da farklı olabilir.

Genel olarak bakıldığında 40 yaş üzeri kadınların tercih ettiği bir işlemdir. Günümüzde erkekler de kadınlar kadar yaşlanma belirtilerinden rahatsız olmaktadır. Bu nedenle erkekler de son yıllarda paris ışıltısı tedavisini sık sık tercih etmektedirler. Cilt yapısı işlem için uygun olan kişiler tereddüt etmeden bu tedavi yöntemini tercih edebilirler. Geri dönüş imkanı olması nedeni ile güvenilir olan bir uygulamadır. Cerrahi müdahalelerde doku bütünlüğü bozulduğu için işlemin geri alınması imkansızdır. Bu nedenle medikal estetik işlemleri daha sık tercih edilmektedir.

Paris Işıltısı İçerisinde Neler Var?

Enjeksiyon için kullanılan malzemenin içerisinde farklı ürünler vardır. Cildimizin yapısında vitamin, mineral, antioksidanlar, enzimler ve hyaluronik asit gibi nem dengesini sağlayan maddeler vardır. Bu maddelerin ayrı ayrı görevleri bulunur. Cilt yapısında farklı nedenlerden dolayı miktarları azalabilir. Böyle durumlarda cilt sorunları ortaya çıkar.

Kabuklanma, renk farklılıklarının oluşması, güneş lekeleri ve izler gibi sorunlar fiziksel estetiği bozan ve insanları mutsuz eden durumlardır. Bu nedenle paris ışıltısı tedavisi için kullanılan içerikte bu sorunların hepsini gideren maddeler bulunabilir.

Estetik ve güzel görünmenin en önemli adımı sağlıklı ve temiz bir cilt yapısına sahip olmaktır. Yaşınız ne kadar genç olursa olsun sağlıklı bir cilde sahip olmadığınız sürece güzel ve estetik görünmeniz mümkün değildir. İşlem için kullanılan içerik cildin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilir. Esnekliğini kaybeden, nem oranı azalan ve kırışıklık başlayan ciltlere hemen müdahale etmek gereklidir.

Hyalüronik asit estetik işlemlerin hemen hepsinde kullanılan bir malzemedir. Miktarının 3 bin katına kadar su tutma özelliği olduğu için mükemmel bir nem sağlayıcı üründür. Bu nedenle hemen hemen her türlü cilt içeriğinde yer alır. Paris ışıltısı işlemi için hazırlanan solüsyon içerisinde de yüksek oranda bulunur.

İlginizi Çekebilir  Medikal Cilt Bakımı

Nasıl Etki Eder?

İçerisinde bulunan her maddenin ciltte farklı etkileri vardır. Vitaminler solgun ve yıpranmış hale gelen cildin beslenmesini sağlar. Bu sayede cilt her zaman dolgun ve esnek bir görüntü kazanır. Hyalüronik asit su tuttuğu için cilt dokusunun nem oranını artırır. Bu sayede her zaman ışıl ışıl ve genç görünmesini sağlar.  İçerdiği enzimler sayesinde ciltte bulunan metabolik sorunların giderilmesine yardımcı olur. Fark edilmeyen ödemlerin atılmasını sağlar.

Glutatyon dediğimiz en önemli anti oksidan maddesi paris ışıltısı içerisinde yoğun olarak bulunur. Beslenme bozuklukları ve alkol gibi zararlı maddelerin kullanımına yağlı olarak ciltte toksik maddeler oluşur. Bu maddeler yaşlanma belirtilerini hızlandırır.

Cildin nefes almasını engeller ve cilt yüzeyinde akneleri oluşturur. İşlem sonrasında cilt hemen toksinleri atmaya başlar. Cildin nefes alması dolaşımın yeterli oranda olmasını sağlar. Bu nedenle glutatyon maddesinden zengin içerik hazırlanması gereklidir. Aksi halde işlemden beklenen etkiler alınamayabilir.

Paris Işıltısı Kimler İçin Uygundur?

Cerrahi uygulama olmadığı için işlem hemen herkese uygulanabilir. Cilt sorunları hayatın belirli bir döneminden sonra meydana gelmeye başlar. Özellikle ergenlik döneminde yaşanan yoğun hormon değişiklikleri nedeni ile cilt yüzeyinde ciddi akne sorunları oluşabilir.

Bu nedenle paris ışıltısı yaptıracak olan kişilerin en azından 18 yaşını doldurmuş ve hormon metabolizmasının gelişimini tamamlamış olması gereklidir. Aksi halde işlem etkisi kısa sürede yok edilir. Genel sağlık durumu yerinde olan ve cildin sağlık sorunu olmayan kişiler bu işlemi yaptırabilir.

Hamileler, lohusalar ve bağışıklık sistemi sorunlu olan kişiler işlem için uygulanan maddelere karşı hassasiyet gösterebilir. Bu nedenle bu kişilere uygulanması tavsiye edilmez. İşlem için kullanılan içerikte çok farklı temel bileşenler bulunur. Bu bileşenlere karşı hassasiyet geliştiren kişiler için ciddi reaksiyonlar görülebilir. İşlem öncesinde doktor tarafından uygulanan analizlerde kişilerin genel sağlık durumu değerlendirilir. Etkili ve doğru işlemlerin yapılması için göz önünde bulundurulması gereken bazı hususlar vardır.

Hastanın yaşı, sarkmanın derecesi, cilt yüzeyinde bulunan lekelerin derecesi ve boyutu büyük önem taşır. Paris ışıltısı tedavisi zaman içerisinde cilt yüzeyinde bulunan lekeleri açma özelliğine sahiptir. Doğum lekelerinin tedavisi medikal estetik işlemler ile gerçekleştirilmez. Çevresel etkilerden kaynaklanan lekeler bu uygulama sayesinde yok edilebilir.

Son yıllarda artan güneş ışınlarının zararlı etkileri birçok insanın cildinde kahverengi lekelere neden olmaktadır. Bu lekeler estetik algısını bozar ve insanları rahatsız eder. Doğru adımlar uygulayarak bu lekelerden kalıcı bir şekilde kurtulmak mümkündür.

İlginizi Çekebilir  Dermapen Leke Tedavisi

Seans sayısı hastaların ihtiyaçları doğrultusunda belirlenir. Ciltte bulunan hafif lekeler iki seans sonucunda giderilirken güneş lekeleri için ortalama 4 seans gereklidir. Doktorunuz yaptığı incelemeler sonucunda hangi cilt sorunları için kaç seans ihtiyacınız olduğunu sizlere söyler. Kişiye özel tedavi planının hazırlanması işlem sonucunun başarısı açısından etkilidir. Kaliteli hizmet veren kliniklerde tamamen insan sağlığı ön planda tutulduğu için işlem sonuçları genellikle başarılıdır.

Paris Işıltısı Faydaları Nelerdir?

Uygulama alanı çok geniş olan bu tedavi yönteminin sağladığı faydalar vardır. Vücudun hemen her bölgesinde istenen etkiyi sağladığı için hemen her bölgede kullanılır. Genel olarak sağladığı avantajları sıralayacak olursak;

• Cilt rengini açar, cildin tonunu eşitler ve kızarıklık görüntüsünü yok eder.
  • Göz altı morluklarını yok eder ve bu alanda oluşan yorgun görüntüyü tamamen alır.
  • Yüz, dekolte, göz çevresi ve boyun bölgesindeki kırışıklıkları gözle görülür derecede açar.
  • Düzenli uygulandığı sürece gözenekleri sıkılaştırır ve cildi gerginleştirir.

Alanında uzman hekimler tarafından kaliteli malzemeler kullanılarak uygulandıktan sonra avantaj sağlar. İşlemin komplikasyon riski düşük olsa da dikkatli uygulanmadığı sürece ciddi yan etkiler meydana gelebilir.

Titiz ve dikkatli uygulanmadığı sürece enfeksiyon ve kanama gibi yan etkiler görülebilir. Kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalar işlem öncesinde bu konu hakkında doktoruna bilgi vermelidir. Doktor izin verdikten sonra işlemden en az 3 gün önce bu ilaçların kullanımını bırakmalıdır. Uygulama sonrasında da yine doktor izin verene kadar bu ilaçları kullanmamalıdır.

Kişiye özel tek kullanımlık malzemelerin kullanıldığı kliniklerde işlem yaptırmaya özen gösteriniz. Bu sayede enfeksiyon riski de ortadan kaldırılmış olur. Estetik kaygılar ile yapılan işlemler sonucunda sağlığınızın bozulmaması için kurum seçiminde dikkat etmelisiniz. Hekim ve klinik seçimi hem işlem sonucunu hem de komplikasyon oranına dikkat etmelisiniz.

Paris Işıltısı Hangi Bölgelere Uygulanır?

Enjeksiyon uygulaması ile yapıldığı için tüm vücuda sorunsuz bir şekilde uygulanabilir. Boyun, dekolte, yüz ve göz çevresi en sık kullanılan alanlardır. Bu alanlarda yaşlanma belirtileri erken dönemde kendini gösterir. Uzun süre güneş ışığına maruz kalmak, çevre kirliliği, dengeli beslenmemek, düzensiz yaşam tarzı ve alkol gibi maddelerin kullanılması vücudun farklı alanlarında bulunan cilt yapılarının yaşlanmasına ve sarkmasına neden olur.

Alkol ve sigara gibi maddeler ciddi oranda dolaşım sisteminin bozulmasına neden olur. Yeterli oranda kanlanamayan dokular oksijen yönünden beslenemez ve hemen kırışıklık meydana gelir. Bu nedenle işlem öncesi ve sonrasında bu maddelerin kullanılması kesinlikle yasaktır. Çok başarılı bir şekilde yapılan işlemlerin etkisini uzun süre devam ettirmek isterseniz dikkat etmeniz gereken bazı hususlar vardır.

İlginizi Çekebilir  Ameliyatsız Karın Germe

Paris ışıltısı sonrası en az 1 ay hamam, sauna ve havuz gibi alanlara girilmemelidir. Kullanılan cilt bakım ürünlerinin içerisinde kimyasal bulunmamalıdır. Doktorun tavsiye ettiği ve cilt yapısına uygun nemlendirici kremler günde en az 2 defa cilt yüzeyine uygulanmalıdır.

Güneş ışınlarına karşı dikkatli olunmalıdır. Düzenli olarak yüksek faktörlü güneş koruyucular kullanılmalıdır. Cildin nefes almasını engelleyen makyaj ürünleri kesinlikle cilde sürülmemelidir. Uzun süren ve cildi yıpratan keseleme işlemleri uygulanmamalıdır. Doktorunuzun önerdiği bir tarihte sonraki seans için tekrar gelinmelidir.

Paris Işıltısı Avantajları Nelerdir?

Enjekte edilen maddelerin hücre içerisine girmesi ile işlem etkisi kendini göstermeye başlar. Uygulamadan hemen sonra etkiler ortaya çıkar. Kesin etkinin oluşması için en az 2 hafta beklenmelidir. İşlemden hemen sonra ciltte hafif dereceli kızarıklık ve şişmeler meydana gelir. İşlem sonrası yapılan buz uygulaması ile bu şişmeler azaltılabilir. Ürünlerin cilt altına tam olarak geçmesini sağlamak için buz uygulaması yapılmalıdır. Yarım saat aralıklar ile 15 dakikalık uygulama yeterli olabilir.

Anestezi işleminin etkisi en fazla 1 saat sürer. Bu nedenle bu sürenin sonunda hafif dereceli iğne batması hissi yaşanabilir. Bu his zaman içerisinde azalır. Ancak geçmeyen iğne batması için mutlaka işlemi yapan hekime başvurmanızı tavsiye ediyoruz. İşlem sonrası komplikasyon gelişmesinin belirtisi de olabilir. Bu nedenle doktor kontrolü yapılması önerilir.

Paris ışıltısı mükemmel sonuçları olan çok başarılı bir estetik uygulamasıdır. Son yıllarda yapılan cilt yenileme işlemlerinde ilk sırada yer alır. Sizler de vücudunuzun farklı sorunları için güvenle bu işlemi tercih edebilir ve işlemin başarılı etkilerinden uzun süre faydalanabilirsiniz. Doktor tavsiyelerine uyum sağladıktan sonra işlem etkisi en az 2 sene devam edebilir.

Paris Işıltısı Fiyatları 2024

Tedavi fiyatları işlemin yapıldığı kliniğin bulunduğu konuma göre değişiklik gösterir. Estetik uygulamalar devlet desteğinde olan işlemler değildir. Bu işlemleri yaptıran kişiler tedavi ücretlerinin hepsini kendileri karşılamak zorundadırlar. Bu nedenle insanlar mümkün olduğu kadar en ucuz fiyat teklifi sunan kurumları tercih eder.

Cerrahi işlemler olmasa da cilt yüzeyine uygulanan bir işlemdir. BU nedenle farklı sağlık sorunları ortaya çıkarılabilir. Klinik tercihinde fiyat kriteri dikkat edilmesi gereken en son noktadır. İnsan sağlığına önem veren, kişiye özel tedavi hizmetleri sunan ve komplikasyon oranı düşük olan kurumlar her zaman önceliğiniz olmalıdır.

Bu sayede hem yaptırdığınız işlem sonuçları yüzünüzü güldürür hem de vermiş olduğunuz paranın karşılığını alabilirsiniz. Paris ışıltısı fiyatları konusunda detaylı bilgi almak ve işlem ile ilgili merak ettiklerini sormak için klinikler ile yüz yüze görüşebilirsiniz.